It is currently 30 May 2023 21:19

All times are UTC - 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 662 posts ]  Go to page Previous  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Author Message
PostPosted: 07 Jan 2015 13:04 
Iron-nerd

Ja, ja. Nok et år er over, og det er vel bare å si at 2014 ikke akkurat ble et gullår for meg på løpefronten :evil:

Gikk inn i året med vondt i kneet, og gikk ut av året uten at problemet forsvant helt.

At det ble stille på denne tråden skyldes dessverre at det har vært stille. Egentlig helt stille.

Det som er kjipt med at man ikke kan løpe er at da kan man jo som kjent ikke være med på triatloner heller, noe som virkelig er et stort savn. Jeg har vel et bittelite håp om å kunne komme i gang igjen i 2015. Vi får drømme.

Men, men. Har vært innom flere behandlere, tatt MR, men har en udefinert kneskade som gjør at jeg får vondt når jeg løper eller utsetter kneet for mye bøy.

Jeg har også gjennom en del "mekaniske" tester fått fastslått at jeg nok ikke har vært så godt trent som jeg trodde:
[list=]Altfor stram muskulatur, blant annet i legger og IT-bånd.
Mye svakere muskulatur på innside og bakre lår på høyre side (hvor jeg har dårlig kne) enn venstre
For svak kjernemuskulatur
For dårlig maks styrke i beina.[/list]

Så i tillegg til jobbsykling, noen ski- og svømmeøkter, så har mye av treningen bestått i basistrening: Slynge, yoga, stretching, foam roller, skåbrett og diverse utfall.

Noe positivt?
Vekten er helt stabil :D
Jeg er mykere enn på mange år
Jeg begynner å få sterk kjerne
Jeg er generelt sterkere

Men jeg er ikke en bedre løper. Ikke engang en løper.

Man får jo litt motivasjonsproblemer av slikt. Etter å ha sett mange fall i 2013 har jeg ikke syklet så mye heller. Det ble med Bergen-Voss med kosepuljen, samt Tilff-Bastogne-Tilff, se viewtopic.php?f=9&t=3879 Sistnevnte var moro. Må få til noe slikt i år også.

Mål for i år? Egentlig ingenting annet enn prøve å komme i gang igjen med løpingen. Så får alt annet være en bonus. Med aktive unger og presidentverv så er det ikke helt enkelt å ha de store ambisjonene på egne vegne heller.

Gleder meg til Nissemann til helgen, men må nok stå over løping.

Profile  

PostPosted: 22 Jun 2015 19:26 
Iron-nerd

Det har vært stille her på tråden en stund. Faktisk har jeg løpt - litt. Har blitt gradvis sterkere i kneet, noe som gjør at jeg har kunnet løpe en del halvtimesturer. Men hvor lenge var man i paradis? Gode, gamle legg-problemer har dukket opp :evil: På mange av turene lugger det i leggen etter 20-30 minutter. Medisinmannen tror at jeg har kronisk compartment syndrome, eller muskellosjesyndrom som man kaller det på norsk. For stramme hinner rundt musklene i leggen, slik at det blir for lite blodgjennomstrømming når det jeg har løpt en stund. Noen som har vært borti det? Nå går det i rulle og tøying. Forhåpentligvis slipper jeg operasjon.

Utsetter maratonløp til 2016.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 662 posts ]  Go to page Previous  1 ... 30, 31, 32, 33, 34

All times are UTC - 1 hour [ DST ]