Oppsummering Svøm 2014:
Svømming ble på mange måter hovedfokus 2014. Og her en liten oppsummering. Årets målsetning på svømmefronten ble satt i fjor på disse tider etter å ha bikket 100.000m i 2013, ble listen høynet til 170.000km i 2014 - dvs den klassiske Bergen Voss distansen (den originale). Tur i parken for en aktiv svømmer. Anders Holmertz er jo kjent for teoremet at 60.000m i uken over noen år er det som skal til. Og Sindri T Jakobson dunker vel inn 120-130.000m på en harduke. Men for en bleik halvfeit mosjonist er 170.000m i løpet av året heftig nok det. Det er ca 3400m i snitt hver uke hele året. Oppnåelig men krever kontinuitet - og det var vel poenget med målet her

Oppturer svøm 2014:
- Fin tid på Oslo Open Water 2014 (etter min målestokk, hørte rykter om å være foran noen masterssvømmere, og da jeg hørte det tok jeg ikke bryet med å sjekke hverken alder eller kjønn.)
- 1:23 på 100 fri med stående start og brystvending på BTC camp i februar var overraskende for min del.
- Mye fine uteøkter
- Nådde årsmålet
Nedturer:
- En brennmanetepisode i fanafjorden?
- Oppstykket trening i februar/mars pga kjevebetennelse (...når farten endelig var på gang liksom)
- Sluk av jobben i høst så litt oppstykket da også.
- Mye distansefokus i november/desember for å nå årsmålet.
- antagelig mindre utesvømming i 2014 enn 2013 totalt sett.
Oversikten for 2014 ser slik ut:
Fremdrift på avstand ifht "skjema til Voss"
Fordeling av distanse pr månet og skille mellom ute og inneøkter
Sammenligning 2013 vs 2014: