Lanzarote Club La Santa/påske oppdatering.
Enda ikke fått tatt hårsveisen på beina eller laget noe aeromønster, men nå er fargen på plass ihvertfall.
Vært på øyen her i 1,5 uke og nærmer seg hjemreise på fredag. For de som er på Strava, så kan en se at det er blitt en del svøm og litt løp/sykkel naturlig nok. Fine forhold og to 50 meters basseng rett utenfor leillighetsdøren. Men holder meg til ca 2000 m dagen, stiv og sleten i skuldre og nakke... (litt gammel blitt). Sykkeløktene måtte holdes innen ca 3 timer og begrenses, da familien er så glad når jeg er tilstede.

men en time her og der blir flere.
Men tilbake til før påske:
Var så heldig at Løplabbet hadde fått inn Fenix2 før påske og avreise og fikk sikret meg en slik. Brukte den på maratonkarusellen og fungerte fint i kjent garmin stil.
I mitt økologiske pulslokke system er det blitt endringer. Jeg kjøpte sist nå fr620 i november og solgte den morgenen etter jeg la den ut på finn.no i april. "Tapte" ca 220 kr etter 5 mnd bruk. ca 40 kr måneden, eller vel 1-2 kr pr økt. Det synes jeg må være greit for å leke med ny teknologi og utstyr. I tillegg solgte jeg og 910xt tri klokken, som og ble overflødig med fenix2. Den gikk og med en gang, men var nå 2,5 år og godt brukt, prisen gjenspeilte dette. Mange som synes det er greit å kjøpe brukt, og tar utgangspunkt i full pris ved kjøp. Fordel om en vil selge klokken før den er blitt for gammel og åpenbart utdatert.
Fordeler med Fenix2 over annet garmin utstyr:
+ alt en aktiv persom trenger i en klokke som poengtert av andre. Ski bortover/ned, svøm inn/ute, sykkel, løp, terreng sykkel /løp, osv. Du velger spesifikk aktivitet før start og det er ferdig redigert til det lastes inn på mobil/pc. En klokke til alt og den er hele tiden parat på hånden, da den kan brukes som hverdagsklokke. Alarm funksjoner med slumring og ukedagfunskjon b.l.a. og slår rett over i klokkemodus etter f.eks. endt aktivitet uten noe dill.
+ uvant med tekst og tall i invertet hvit mot svart bakgrunn, men nå liker jeg det og synes det er bra.
+ batterikapasitet, holder lenge til vanlig bruk og har og spesial funksjon med tid opptil 50 timer. Beste klokke til nå på dette.
+ nye funksjoner fra 620 serien som estimert v02max og konkurransefart, restitusjonstid etc.. (klype havsalt) og det meste fra 910
+ kort tid på å finne satelitt og bryr ikke brukeren med info om dette, slår over i klokkemodus f.eks og jobber i bakgrunn med satelitt.
+ stilig klokke og tøft nattlys i oransje.
+ ingen puls spikes på hverken denne eller 620 med de nye pulsbeltene
+ footpood inkludert i pulsbeltet, som fungerer overraskende godt til tredemølle, etter en del lærning ute.
-foreløpig treg overføring til mobiltelefon trådløst, men det jobbes med å løse sies det.
- bruker ikke ANT lenger som f.eks. 910 og laster ikke automatisk opp til pc lenger. (ikke problem for meg da jeg bruker mobilen eller kabel og lader samtidig,)
- må lese en del bruksanvisning for å sette seg inn i ting og tang, ikke vanskelig men tar nå litt tid. Blant annet dette med bluetooth overføring etc.
- mindre skjerm enn f.eks,. 910
Ellers sjekk ut dcrainmaker, han har skrevet side opp og side ned om denne og.
Min klokke må på service, da den har litt for mye kondens i seg ved sollys. Garmin er grei der og sender som oftest ny, samme dag de mottar din.
Når det gjelder løpeformen og konkurransefart fremover så begynner det å komme seg.
Løp vinterkarusellen 5 april på ca 1:28:49 og det etter en hard treningsuke med topping 7 mil fredagen før og 8 km løp og 6 mil torsdagen.
Blir spennende å prøve BCM løypen igjen til helgen og satser på å ikke trene så mye nå på fredag dagen før, men litt svøm må det jo bli før avreise herfra. Mål er 1:26/27 ned fra 1:28 i fjor.
Triform generelt aner jeg ikke akkurat nå, men håper svømming har blitt bedre med ca 2000 m hver dag i 2 uker og litt trenertid, løping holdt ok med mye løp på sand og grus, sykkel i en del hard gruppe sykling med høy fart men lite høydemeter 1000 til 1400 m og korte økter sub 3 timer. (skulle gjerne ha syklet lengre roligere økter om tid) Ingen tid til vekttrening eller stretching, yoga, tajchi eller hva de har av tilbud her nede. Litt tennis, men vi sliter med teknikken og ballteft, stort utvalg på senteret og gratis utlån av sykler til hele familien hver dag..

ikke carbon da, de må du leie, men Cannondale alu i alle størrelser og fasonger on og off.