Hei.
Ser det er mange som har en trenings-logg her inne, og det virker som en god måte å holde seg til målene og samtidig få input, så jeg tenkte jeg skulle gjøre det samme
Jeg flyttet til Bergen for ca 1/2 år siden, og har funnet ut at jeg burde begynne med en form for idrett for å sosialisere meg litt. Etter flere år med styrkeløft som eneste trening (ikke konkurranse), fant jeg ut at det var på tide å velge noe nytt. Jeg falt da på triathlon siden det virker allsidig, og tanken på å en dag fullføre en Ironman er meget forlokkende
Mål:
For å være ærlig har jeg vel en tendens til å planlegge mer enn jeg gjennomfører, så jeg fant ut at dette måtte gjøres ordentlig. Det endte med at jeg meldte meg inn i BTC, og samtidig meldte meg på 1/2 Ironman i Haugesund. Med målet på plass er det bare å begynne med treningen.
Plan:
Jeg har ikke drevet med så mye løping og sykling de siste årene, og svømming har vel bare tilhørt sommeren, så her må noe gjøres. Jeg har startet med å prøve å gjøre kroppen vant til løping ved å ta noen korte turer flere ganger i uka. Fram mot januar er planen å delta på de fellestreningene jeg har muligheten til kombinert med egne løpe/sykkel treninger og styrkeøkter for å holde kroppen vedlike. Jeg har også meldt meg på kurs i Crawl hos Vestkantsvømmerne, siden dette er noe jeg må lære.
Utstyr:
Jeg har foreløpig bare kjøpt meg en cyclocross jeg skal bruke frem og tilbake til jobb og noe trening, så jeg må begynne å tenke på konkurranse sykkel og våtdrakt. Er det racer med tempo bøyler som gjelder for oss nybegynnere, eller bør man også ta temposykkel med i vurderingen? Har noen erfaring med hva slags dekk man burde ha til cyclocrossen for helårs-sykling? Per i dag står det racer dekk på, men jeg føler jeg må ha noen med bedre grep på veien.
Da er jeg i gang, nå må jeg bare begynne å logge treningene