It is currently 30 May 2023 21:14

All times are UTC - 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 284 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Author Message
 Post subject: Re: Tronds treningsblogg
PostPosted: 01 Feb 2014 10:05 
Tri bum

Blir ofte flere økter om dagen iogmed at my av min trening foregår tilogfra jobb (og på jobb) så blir det mange økter - f.eks så er tirsdagen fin : sykle til jobb = første økt deretter bade litt før jobb = andre økt, så blir det nok litt bading etter jobb = økt tre så må jeg jo sykle hjem, fjerde økt før jeg tar en rolig langtur med konemor ialt fem økter - da er kone vel forpleid og vi er så heldige at på tisdagene så får vi barnepass av mine foreldre = selvrealiseringsdag.

Ellers så er jo planen beskrevet ovenfor i et tidligere innlegg og ratifisert av innenriksministeren.

T

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2015 12:28 
Tri bum

Ser at andre har gjort opp status for 2014, så her er mine tall:

ca 50 timer trening per måned (økter med pulsklokke på armen) mest løping, en god del sykling og litt svømming, de fleste økter bar preg av lapskaus, så mål for 2015 er å redusere lapskaustrening og få inn mer kvalitetsstyrt trening. Dette innebærer at til/fra jobb hovedsaklig blir med sykkel - 2x10km løp gjørt meg for sliten til å ta flere økter kvelden samme dag.

Treningsopplegget for våren (frem til påske sånn cirka) blir noe slikt:

Mandag: motbakkeløp (intervaller, langløp) eller rulleøkt med styrketråkk (1t rolig + 6x8 min styrketråkk)
Tirsdag: rolig langløp, minst en halvmarathon i måneden
Onsdag: langintervaller på spinning
Torsdag: BTC svøm
Fredag: Stoltzen eller løpsintervaller på Skansemyren eller styrketråkk om dette ikke ble gjort på mandagen
Lør/Søn: få til en kvalitetsøkt

Har tapt alle lotterier som er å tape, så er ikke påmeldt noe i 2015. Vil delta i det som er av lokale triathlon, men disse er jo kun sprinter med unntak av klubbmesterskapet - mål for 2015 er å bli knallsterk på sykkel, men da må vekt ned - sykkelen er klar!

Et annet mål er jo som de fleste å holde seg skadefri (men ha treningsvondt til stadighet...) og unngå velt på sykkelen (har jo fått ny må vites!).

Håper å få utvidet sykkelruterepertoiret mitt, og trenger en guide til Dale-Hamlagrø-Evanger-Nesheimsfjellet-Dale ruten en fin vårdag.

T.

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2015 06:06 
Tri bum

Godt år Trond! Rimelig mye det her med jobbsykling i tillegg. Men fornuftig fordeling. Nesheimsfjellet er en klassiker som vi må få til en felles økt på.

Det er vel ledige stevner enda? Er du påmeldt Haugesund?

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2015 07:33 
Tri bum

Haugesund ligger dessverre midt i ferieplanene "våre" ...

T.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 284 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

All times are UTC - 1 hour [ DST ]