[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4766: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4768: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4769: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4770: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
• View topic - Voor wielertoeristen....

It is currently 28 Jul 2021 14:59

All times are UTC - 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: 04 Apr 2012 08:59 
Tri athlete

Da kommer endelig en liten RR fra BTC's avd. sykkel (for øyeblikket) utreiste opplevelsesteam. Jeg har fått det ærefulle oppdraget fra reiseleder Kjell Eirik å knote noen ord.

Det hele begynte med at Frode, svogeren til KE, fikk inivitasjon på jobben sin om å være med noen kollegaer av han. De skulle sykle både Flandern Rundt (lengste på 244km) og Paris-Roubaix (b.l.a. 55km svære brosteinshullveier) dagen etter. (galninger :-)) Totalt en uke med reising og sykling. En uke var i meste laget og han planlagte da sammen med KE denne kortere turen til sykkelmekka'et. Kenneth (ikke Jan) og jeg hev oss på etterhvert, og for meg så hjalp det nok at KE fikk låne Taxc Flandern Rundt DVD min, selv om det var gammel løype. :-)

Hjellestadtri avd. Flandern rundt (KE og meg) fikk oss en treningstur til Lepsøy uken før og vi var så klar som vi kunne for den store verden der nede.

Dag 1, torsdag.
Den store reisedagen nærmer seg og til og med 40 åringer +- kan få litt reisefeber og vi sms'et og chatet litt som ungdommen før vi torsdag 29.3. møtte kvikke og sharp til flesland for utreise med direktefly til Schipol. Herlig. Reiseleder KE hadde opptelling og Kenneth satte ny rekord i hurtiginnsjekk og boarding, godt jobbet. :-) Alle mann alle.

Flyturen var kjapp og leiebilen stod klar, veiene var en drøm å kjøre på, Edge 705 gps'en til KE funket som bare det og vi traff omtrent rett på hotellet. Der ble vi mottatt av en meget hyggelig vertinne, og alt så meget bra ut. Helt til vi gikk inn på rommet, dobbeltseng og fellesdyne. Aiai, her skal det bli kosestund, mulig det stod feil i bestillingen og det kom fram at vi var partnere(gift) eller noe.? Vi fikk forklart at vi ønsket oss skilsmisse og skillte senger, men fikk ikke ordnet det før neste dag. Jeg og Kenneth tok skilsmissen i egne hender og hekte sengene fra hverandre og Kenneth sov i laken og 2 forete badekåper. Herlig på tur. :-)

Vi avslutter dagen med en kort spasertur til anbefalt fritur shappe nede i nærmeste veikryss. Der tar vi kokkens spesialitet og anbefaling. frites og karbonade. Vel, ikke karbonade slik vi forbinder ordet med, men sosekjøtt rett og slett. Det var bestemors oppskrift og han hadde laget dette og drevet gatekjøkkenet i 20 år. Slike gatekjøkken med belgisk pommes frites var det overalt og de så ut til å elske dette. Det var en god startrett på turen og vi koste oss med en pils til og kom oss god og mette tilbake til hotellet for montering av sykler og klargjøring. Alt var helt og alle delene passet nesten. Jeg hadde ikke hatt tid til å lime dekk før tur, så det var selvfølgelig Vittoria som har en annen ventilsystem enn andre og jeg manglet riktige ventilforlengere. Da måtte det shoppes.

Dag 2, fredag.
Nydelig frokost, med mange sorter rundtstykker, brød, hjemmelaget kake- syltetøy- brød osv. Vertskapet kom løpende med god kaffe fra restaurant espresso maskin JURA og nykokte perfekte egg. God start på dagen.
Avgårde til sykkelbutikk og litt shopping. Tubular var ikke vanlig kost her, men fikk tak i en ok løsning og vi var klar for trilletur til startnummer henting.
Herlig å komme seg på hjul og vi lå i fint driv inn til Oudenaarde ca 11km fra der vi bodde som het Kerkhove. Flatt og fint parti og en del av løypen til Flandern Rundt.
Vi spiste sykkellunsj i sentrum av byen på typisk lokal Belgisk øl/matsted, husets spaghetti. De forstod ikke så mye da jeg noe ubetenksomt spurte om en non-alcoholic beer (Clausthaler ??), men de hadde no lettøl 2 %, så inne på tanken er de i Belgia. Neste post var sykkelmuseum og litt souvenir shopping. Langer vegger med bilder av Freddy Martens blant annet.

Jeg var ikke i form og frøs og syklet rett hjem i seng, de andre prøvde seg på Koppenberg og fikk smake litt på brostein. Det var spente og glade fjes som kom tilbake til hotellet og alt tydet på at det skulle bli en utfordrende dag lørdag med mye risting.

På kvelden prøvde vi en finere Belgisk restaurant i byen med god entrecot og frites og var i hvertfall klar i matveien til lørdag..

Dag 3 Lørdag 30.3.
Opp kl. 04.11 og rett i sykkeltøyet. Det var relativt kaldt ca 8-10 grader og vi kledde oss godt. Jeg hadde 4 lag på overkroppen, men kun løse ben av typen gore vindnoetett. Ute var det mørkt og kl. 04.45. syklet vi avgårde på rekke og rad til buss som skulle ta oss til Brugge. ca 30 minutters sykkeltur på ca 11 km og vi følte det gikk veldig fort, mulig det var mørke som spilte oss ett puss. Men god positiv start på morgenen. :-)
Bussen gikk ikke 05.30. sharp som annonsert, men nærmere 06.00., tok ca en time og vi var fremme rett før 07.00.

fortsettelse følger...... :-)

Profile  

PostPosted: 04 Apr 2012 09:16 
Besserwisser

Herlig :-)

Gleder meg til kapittel 2!
Pariser er vel ikke uvanlig, men Bart Bikes var vel ikke så store sykkelsjappen?
Uansett - det ordnset seg både med ventilforlengere, kodelås og CO2 patroner.
Må huske å ikke si Jan ja....gammel dame er vond å vende vet du...
Flandern rundt RLV'en til Tacx har jeg ikke rukket å prøve enda, men skal ha noen mimreturer i den til vinteren tenker jeg.

Profile  

PostPosted: 04 Apr 2012 10:10 
Besserwisser

...det må vel også nevnes at Christen kortet ned "4 dagers lime pariser" prosessen til et kvarters tid?

Profile  

PostPosted: 04 Apr 2012 10:44 
Tri bum

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
- Elbert Hubbard

Profile  

PostPosted: 06 Apr 2012 08:31 
Tri athlete

Profile  

Post subject: Voor wielertoeristen....
PostPosted: 06 Apr 2012 09:20 
Iron-nerd

Virker jo veldig greit. Er det å regne som en nødløsning? Dekket sitter vel også veldig bra på felgen pga trykket når man pumper opp dekket?

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2012 08:15 
Tri athlete

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2012 08:31 
Besserwisser

Når kommer fortsettelsen på RR'en da?

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2012 08:33 
Tri athlete

Last edited by Christen on 07 Apr 2012 08:49, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2012 08:34 
Besserwisser

Mens vi venter på den og på morgendagen:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1246951

Profile  

PostPosted: 07 Apr 2012 13:22 
Tri athlete

Dag 3 Lørdag 30.3. Race dag.
Opp kl. 04.11 og rett i sykkeltøyet. Det var relativt kaldt ca 8-10 grader og vi kledde oss godt. Jeg hadde 4 lag på overkroppen, men kun løse ben av typen gore vindnoetett. Ute var det mørkt og kl. 04.45. syklet vi avgårde på rekke og rad til buss som skulle ta oss til Brugge. ca 30 minutters sykkeltur på ca 11 km og vi følte det gikk veldig fort, mulig det var mørke som spilte oss ett puss. Men god positiv start på morgenen.
Bussen gikk ikke 05.30. sharp som annonsert, men nærmere 06.00., tok ca en time og vi var fremme rett før 07.00. Etter en litt kaotisk oppsamling av løse deler i tilhengeren på bussen og pes på å komme frem til start, så var vi klar. Dette er jo ikke ett Bergen-Voss race med puljer og chip fra start til mål, men ett turritt, bokstavelig talt. Chip klokkeslettider og bilder/film ble tatt ved klatre og brosteinspartiene senere i løpet og ved mål, startiden må du selv holde orden på. Starten var mellom 07-09 og vi kom i gang fra ca 07.20 og fulgte strømmen avgårde på en mix av sykkelstier og veier.

Været var litt grått og kaldt i starten og det var godt å komme i gang og bli varm. Stemningen var god og vi fire hang sammen, så godt det lot seg gjøre. Det var inn og ut fra sykkelstier, stopp på rødt lys, når politiet var der.:-) Det var ingen system på rulle eller fart i feltene, så meg og KE satte i gang ett lite rykk oppover langs feltet i veien, mens feltet var på sykkelstien, suste vi på oppsiden og skulle avansere og få bedre posisjoner. Kenneth rett bak og Frode håpte vi hang med. Jeg og KE kom oss ikke inn igjen i feltet, så vi peste på i veien og tok hele raden og presset oss litt i meste laget. Vi kom helt i front og der kom Kenneth og dro på videre med meg, vi ga gass og tok enkleste vei rett frem. Etter god fart på nærmere 40 km/t og noen minutter senere, merket vi at det var så stille rundt oss og så oss bak. Ingen andre ryttere og laaaanngt tilbake til nærmeste veikryss og antydning til syklister. Vi hev oss rundt og suste avgårde tilbake til vi fant igjen veikrysset vi skulle svingt inn, små gule piler på stolpe som vi hadde oversett. Vi kom oss inn igjen i ett felt og så etter Frode, han var borte og vi avtalte at Kenneth dro avgårde for å hente han fremme og jeg og KE skulle holde ett greit tempo bak, i påvente av samling.

KE og Frode hadde avtalt å gjennomføre sammen, så KE ville gjerne finne igjen Frode for å kjøre sammen. Det var jo som kjent en lang tur fremfor oss. Mens Kenneth for avgårde for å innhente Frode, lå KE på hjul og vi holdt feltet så godt det lot seg gjøre. Vi var vel ikke kommet lenger enn ca 2 mil på vei før vi klarte å kjøre feil og rote det til, snittfarten var ca 28-29 km/t så langt, krefter var blitt brukt. Målet mitt var å holde denne farten så lenge som mulig i hele løpet. KE hang på og selv om vi stoppet for å ringe opp de andre, så tok vi inn igjen feltet og hang på. Da det var så verst og vi hang langt bak ett felt, vinden ulte og det føltes meget tungt, så kom det en traktor med henger fra intet, vi tok sjansen og hev oss bak og fikk opp igjen farten til nærmere 35 km/t og vi tok igjen felt etter felt i flere km'ere. KE sier" det ordner seg for snille gutter" jepp. Vi var fornøyd igjen da. :-)

I rittet var det 4 matstasjoner/poster, mann måtte innom for å klippe hull i utlevert kort og for å få forsyninger og evt. toalettbesøk. Vi traff igjen de andre på første post som var på ca 56 km. Her trøkket vi innpå med Belgiske sukkervafler som knaste i tennene og vi fikk fylt opp. Kenneth hadde ligget i ett superraskt felt og hadde ventet i ca 15 min, og både han og Frode var superklar.

Vi for avgårde igjen og holdt en fin fart til neste matstasjon på ca 86km, der vi traff igjen Bergenske kjente som vi hadde snakket med tidligere. Leif og Jim, kollegare av Frode. (de som skulle sykle Paris-Rouibax neste dag) De syklet sammen med oss og vi kom inn i litt mer kupert terreng. KE synes det gikk fint og tenkte han skulle få i gang en rulle og at vi alle kunne spare litt krefter her. Det var ikke lett, da det til tider var alltid en Belgier/Nederlender eller annet som syklet i veien og ikke helt forstod rullen. :-)? Men vi fikk no i gang rullen og farten ble jo bra høy etterhvert, vi lå fremdeles på ca 28 km/t i snitt. Det ble dratt opp bakker i høy fart og etterhvert forsvant KE og Frode og jeg Kenneth hang på Leif & co og noen andre så godt det lot seg gjøre. Farten var bra og vi durte noe overraskende inn i første brosteinspartiet på rundt ca 12-13 mil'et. Det ble ett sjokk!, alt ristet og med en kraftig hodepine på gang, så følte jeg at hjernen var en liten ball som dunket i metallvegger. Det positive var at tærne ble varmere, da det ristet så kraftig at det vibrerte i tærne. Det første jeg tenkte, var: holder sykkelen dette da? Flasker lå strødd rundt og mange hadde allerede punktert og stod og sikftet dekk. Heldigvis var partiene foreløpig av kort karakter og man kunne puste ut innimellom og samle hjernen.

Kenneth og jeg hang på Leif & co og pratet med de om brostein. Ett av rådene vi fikk var: vi måtte holde høyerer fart, hva ?? Ja, da skulle det riste mindre. Vi forstod jo selvsagt prinsippet, men å gjennomføre det praktisk var ikke like lett å se.

Etter noen saftige utforkjøringer på brostein og en del tunge jord/brosteinspartier, begynte Kenneth sin Concorde-Everest å merke kjøret. Det knirket kraftig i styrehuset og Kenneth måtte få noen til å se på det. Ved nest siste post på 16,4 mil, tok han inn på Shimano verksted, mens jeg syklet videre. Det viste seg at gaffelen ramlet fra hverandre i limingen mellom stål/karbon når de på verkstedet skulle sjekke sykkelen. En bakke til med brostein og det kunne skjedd en alvorlig ulykke. Sjeleglad for at vi stoppet ! Kenneth fikk dessverre ødelagt løpet sitt og måtte til byen for å få sykkelen repararert, og da var det blitt for sent for fullførelse.

Jeg fortsatte å tråkke på, men farten gikk mer og mer ned og kreftene kom ikke tilbake i stort nok monn, selv om jeg stoppet og kjøpte Cola og pai og annet snacks. Var på dette tidspunkt dritlei Belgiske Vafler og tynn sportsdrikke. Været var bedre og det ble en time eller så med sol og god stemning. Jeg pratet litt med en lokal kar og vi holdt følge innover i den ene bakken etter den andre. Det tok jo aldri slutt. 16 stk? husker ikke. Når jeg spurte han om hvor mange det var igjen på ett tidspunkt sa han 3 "for sure", han forsvant litt og når den 3 var gjennomført så jeg med hengende geip at det var enda en, Patenberg, en skikkelig bratt jævel. Der traff jeg han igjen, han gikk, jeg sa only 3- it was 4. Han lo og dyttet meg opp en god del meter og folk klappet og lo.

Det nærmet seg slutt og det blåste bra, jeg fant ett lite felt foran og snyltet meg inn til mål siste milen, hehe, gjorde ingen forsøk på å dra. :-) Gjemte meg bak solbriller. I mål var det herlig å komme og jeg løp til ølteltet og fikk meg en svær bratwurst og en øl. Nam nam.

Vi alle hadde vel kvidd oss til å sykle hjem igjen 11 km etter løpet, men nå kom Kenneth til unnsetning og hentet meg. Puh, det var godt. Etterhvert ringte KE og de måtte jo og få bli hentet.:-)

Alle var vel tilbake på hotellet og i relativt god behold, vi var dødsslitne og skulle få Belgisk frites med blåskjell. Det viste seg at vertinnen ikke hadde fått tak i dette og det ble Karbonade, forøvrig helt lik som på frites-shappen noen dager i forveien. Bestemors oppskrift her og. Altså sosekjøtt i brun saus. hhmm.. Det gikk jo selvsagt greit ned, men nå hadde vi fått vårt av denne Karbonaden. :-)
Rett i seng og ingen problem med å sovne..

Dag 3 søndag.
Proffenes racedag.
Vi bestemte oss for å stå i oude Kwaremont bakken, som var rett i nærheten av Patenberg. Vi gikk inn til bakken og det var høy stemning fra mang ett øltelt og lukkete vip gjestehus. Vi fant perfekt plassering på toppen og ett sted med flere storskjermer, øl & bratwurst servering. Været var bra og stemingen og atmosfæren helt fantastisk.
Vi tutlet tilbake til hotellet etterhvert etter det var ferdig og startet klargjøring for hjemreise neste dag. Jeg tok en siste rulletur rundt og fikk meg noen forløsende mil i solnedgang innom oudenaarde, der det var fest på hvert hjørne og byen feriet Tom'en. Nydelig område. Belgisk frites og spareribs på shappen i veikrysset om kvelden for siste gang og vi var godt fornøyd:-)

Dag 4 mandag hjemreise
Avgårde kl 08.00 og det gikk strake veien uten kø eller annet og vi leverte fra oss leiebilene og fikk god tid til litt mat og shopping før flyavgang 14.40.
Flyet tok bare 1time og 40 hjem, så vi var hjemme til middags.

Fantastisk herlig tur med alt en kan ønske seg innen sykling og opplevelser. Takk for følget og initiativet !

Noen fakta:
7-8000 deltagere på lang etappe turritt Flandern Rundt. Totalt ca 20000 visstnok. 244km lang, 138 km kort og så finnes det enda en kortere som ikke gjelds.:-)
Hotellet vi bodde på het: Maison Kerkhove- kan virkelig anbefales
Garmin linker 2 stk. da edgen gikk tom for strøm: http://connect.garmin.com/activity/165055810 og
http://connect.garmin.com/activity/164338537
Snittfart tilslutt 25-26 km/t, med litt mer effektivitet fullt mulig med opp mot 30 i snitt.
Nærmere 2000 høydemeter totalt.
16 brosteinspartier som gjerne kan utdypes mer, hvor lang er brosteinspartiene totalt og hvor lang er de lengste? Mange i kraftige oppoverbakker. En annerledes og utfordrende sykkelopplevelse og brosteinen drar jo opp vanskelighetsnivået betraktelig. Alt rister og det føles om sykkel og ledd går i stykker. I noen nedoverpartier, klarte jeg nesten ikke å gire og bremse, da jeg var redd hendene skullle glippe styret. :-)

Profile  

PostPosted: 09 Apr 2012 09:11 
Besserwisser

Flott rapport!
Ble en kjempefin tur. Lange runden gikk noenlunde greit, selv om jeg nok ikke hadde den distansen helt i beina. Lett å være tøff rundt nyttår, men pluttselig er det slutten av mars og mange av de tenkte langturene ble ikke noe av. Pytt sann.
Første 10 milene ble forholdsvis tamme. Var mye skodde og yr, men tørre veier, men flatt som i flatt, og ikke så mye å se pga skodden. Vi var lovet mer sol, men den skinte på Boonen dagen etter.
I starten var det litt styr. Vi skulle sykle på sykkelsti og med jevne mellomrom ble vi vinket inn dit av løypevakter, og med et svææææært felt ble det da endel start-stopp kjøring.
Pluttselig var (Jan) Kenneth og Christen langt foran i feltet, Frode i midte og jeg langt bak. Så jeg snek med litt ut i veibanen og gav gass for å komme opp til de. Pluttselig var jeg der, men Frode var som sunket i jorden. Og jeg lå på utsiden av en hekk i veibanen med feltet på sykkelstien innenfor. Jaja, får bare kjøre frem til fronten og legge meg inn foran feltet. Som tenkt så gjort og varte ikke lenge før Christen og Kenneth hadde avansert opp dit også. Ingen Frode å se, så vi fant ut vi skulle kjøre i front til han kom frem eller vi fant et ok sted å kjøre ut til siden og stoppe og se etter ham. Ble vel til at vi økte farten litt også, og feltets typiske 32-33km/h ble for 38-39km/h bortover flate skoddeveien. Det kom litt protestrop, antok vi, bakfra, men vi gav på. Og etter 1km ca oppdaget vi at "hey", ingen bak. Vi er blitt lurt, tusle tilbake og ta høyresvingen vi overså :-)
Vi sente Kenneth i brudd for å se etter Frode og Christen og jeg ble liggende i feltet og vente. Etter et par mil uten tegn begynte jeg å fikle frem mobilen for å ringe etter dem. Tok det på et stopp på rødt lys i et lyskryss. Det ble grønt og feltet forsvant før jeg var klarigjen, og Christen ble superstresset for at feltet skulle kjøre fra oss (kom vel bare 4-5000 syklister til bak oss...?)
Omsider klar hev vi oss etter feltet som var et godt stykke foran, men der kom en traktor humpene i førr, så vi hev oss på hjul og cruiset i 40-42 bak den et par tre kilometer til vi igjen var oppe ved feltet.
På første matstopp fant vi igjen Kenneth som hadde hadde funnet Frode. Han hadde kjørt forbi ham uten å se ham og fant ham på matstoppet. Fornøyd la firerbanden ut på hjul igjen.
Neste stopp kom raskt, og alt var fryd og gammen. Helt til jeg fant ut vi skulle kjøre rulle. Gikk greit det, men ble litt rykk og napp og en lang føring i motvind og slak motbakke 3-4% stigning så surnet beina og jeg måtte slippe noen meter til feltet. Prøvde å kjøre dem inn igjen på flaten etterpå og var tett på å klare det, men ble for tungt i motvinden. Frode slapp seg ned til meg og vi fortsatte 2 og 2 videre.

Hellingene ble tunge. Mye kramper og slet en stund med kvalme og manglende lyst på mat og drikke. Kaldt var det også. Men vi knekte bakke etter bakke og til slutt var vi i mål. Og da tittet solen frem også. Strekket siste milen mot mål var tung motvind, rev skikkelig. Ligge lavt over bukken og trø ordentlig for å holde over 20km/h.

Min garmin logg:
http://connect.garmin.com/activity/1635 ... 4Khg5NdVh4

Hatet brostein en stund den lørdagen, men nå lurer jeg på om ikke Paris Roubaix Challenge er neste ;-)

Profile  

PostPosted: 09 Apr 2012 15:21 
Besserwisser

Oppsummering fra proffenes ritt sees best her:

Profile  

PostPosted: 11 Apr 2012 21:13 
Tri athlete

Herlig KE. ! :-) alltid noe morro, når mann er på tur. Vi tar dobbel: flandern og paris-rouibax neste år, begynner å glemme brosteinen nå.:-)

Last edited by Christen on 11 Apr 2012 22:14, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 11 Apr 2012 22:07 
Besserwisser

Hva pokker står det her tro......

http://www.cyclowired.jp/?q=node/80589
http://www.cyclowired.jp/?q=node/80583

Profile  

PostPosted: 11 Apr 2012 22:23 
Besserwisser

Hva skulle en gjort uten google translate.....

...ja, det er jeg ganske sikker på at det var det jeg egentlig mente..... :lol:

Profile  

PostPosted: 11 Apr 2012 22:25 
Tri athlete

Vittig, dette må vi få oversatt. Kanskje vi er kjendiser i Asia ? Haha.:-)

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2012 05:56 
Tri bum

Fan to watch while drinking a beer at the Oude-Kuwaremonto:

de skriver at dere er øldrikkende fans på Oude-Kwaremont - stemmer vel det, men det var kanskje et ønske om at det skulle stå "supermenn fra Norge som allerede var ferdig med Flandern rundt" :-)

T.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2012 06:30 
Besserwisser

Big in japan :-)
(...The Cure?)

Her må du huske at google translate ikke får med seg alle nyanser i språket. Japanerne er überhøfflige og fåmelte slik at "Fan to watch" betyr noe i retning av at "her har vi et skoleeksempel på en rollemodell av en sykkelfan". Der ligger det da underforstått allerede at "som allerede er ferdig med Flandern rundt", ellers er en jo ikke a "Fan to watch".

At de ikke har fått med seg at vi er Norsk er nok fordi Bergen Triathlon Club for en Japaner også kan være Bergen i Belgia (det er en liten by i Belgia på omlag 200 000 innbyggere hvor bla. Belgias statsminister er fra for de uopplyste). Så det får vi nesten tilgi dem. Vi har allerede på debriefingen etter turen konkludert med at vi må bli bedre på å ha med norske flagg på tur.

Profile  

PostPosted: 12 Apr 2012 06:46 
Besserwisser

Alphaville :-)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC - 1 hour [ DST ]