It is currently 23 Jan 2022 13:00

All times are UTC - 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Askoyrunden RR
PostPosted: 10 Jun 2012 16:32 
Tri oldie

Forste loep etter en veldig kjekk sykkelsesong i Texas. Askoyrunden menn elite, 60 km over fem runder. Ingen tjuvtitt paa loypeprofil, men tenkte at dette var askoy og ar bakkene kunne ikke vare veldig lange Og det var ganske riktig - bortsett fra foer maal, der vi hadde to skikkelige bakkedrag. Mye opp og ned ellers i loypen, men ikke noe som kunne foere til de store bruddene.

Forste runde gikk greit. Jeg kom veldig sent (etter aa ha endt opp paa Sotra foer jeg tenkte at askoyrunden maatte vare paa askoy..) Saa da, med god hjelp av Gitle, kom jeg meg paa startlinjen til riktig tid, dog uten oppvarming. Det ble kjort noe aggresivt i bakkene foerste runde, noe jeg ikke var fornoyd med pga manglende oppvarming. Ved foerste drag opp bakken til maal rykket mange ryttere, og jeg satt med uten problemer. Det var da jeg dro tilbake et pittelite rykk fra en av rytterne fra Hardanger, at fredrik olsen rykket halvhjertet. Jeg brydde meg ikke sarlig om det siden alle andre satt rolig aa ventet. Ventet at feltet skulle greit kjore han tilbake i nedoverbakken/flatene. Men de virket rimelig tomme alle sammen, og eg satt frustrert og tenkte paa om jeg skulle hoppe opp de 200-250 meterne han kjapt fikk. Men jeg lot det gaa, og naar rytteren fra Hardanger gjorde et lite hopp, nyttet jeg sjansen og fikk han med meg bort fra feltet, som hadde blitt halvert etter forste runde (?). Deretter kjorte vi greit fra feltet, og jeg syns vi laa pa et behagelig tempo, uten at jeg ville dra i noe storre fart enn min nye venn.

Vi kjorte slik i tre runder, og vi knappet inn forspranget men tok han ikke igjen. I siste bakke dro jeg fra og kom inn til 2. plass bak fredrik olsen. Litt skuffet over aa ikke ha fulgt ham og gitt ham kamp om seiern, men det kommer forhaapentligvis en neste sjanse!

- Tor

Profile  

Post subject: Re: Askoyrunden RR
PostPosted: 11 Jun 2012 06:37 
Tri bum

Hei,

Din Hardangervenn er min kollega på AkerS.

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
- Elbert Hubbard

Profile  

PostPosted: 11 Jun 2012 06:54 
Tri bum

Veldig bra Tor!

Du er i tydeligvis i kjempeform etter lang treningsleir i Texas.
Hvilke planer har du fremover?

Profile  

PostPosted: 11 Jun 2012 11:02 
Tri oldie

Haveland: Kjetil Larsen? Du kan hilse ham og takke for turen for meg om du ser ham! Meget kjekt.

Takk Frank! Planen fremover er å jobbe i en relevant sommerjobb før jeg begynner på mastergraden, enten i Aker Solutions Subsea som jeg har skrevet oppgave for i Houston, eller Statoil (som desverre er litt vanskelig å få til).
Så skal jeg vel få tid til å trene litt også.. Om det er ledig plass i IM 70.3 Haugesund, så vil jeg være med der. Og planen er å være med i 70.3 i Austin i Sept. Sykkel løp blir ikke veldig høyt prioritert framover, men jeg skal prøve å få vært med i det jeg kan. Synd jeg reiser til USA igjen i to uker, og går glipp av NM som kunne vært veldig kjekt. Hva med deg Frank?

Profile  

PostPosted: 11 Jun 2012 11:21 
Tri loonie

Ledig plass til IM Haugesund skulle ikkje vere store problemet. Det er 314 påmeldte per dags dato. I tilegg kjem vel nokre proffar og inviterte som ikkje står på påmeldingslista. Uansett god plass. Det er vel ca 30 fra BTC som stiller i Haugesund.

Liste over påmeldte er her, og den blir fortløpande oppdatert: https://regonline.activeeurope.com/acti ... ptId=48692

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2012 11:58 
Tri oldie

Det hortes veldig bra ut, maa vente og se hvordan det passer, men hadde vart kanon kjekt og vare med. Skal du vare med Steinar?

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2012 12:03 
Tri loonie

Vi drar til Haugesund, Siri deltar kanskje, eg gleder meg til å være tilskuer eller support (må sjekke reglane om kva som er lov å gi av hjelp).

Nokon som veit om det er ein påmeldingsfrist?

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2012 13:19 
Iron-nerd

Ja det er 15. juni!

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2012 14:48 
Tri oldie

Oi da maa jeg bestemme meg fort. Ser paa listen over paameldte at Bergen Trathon Club blir godt representert..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC - 1 hour [ DST ]