Ser at andre har gjort opp status for 2014, så her er mine tall:
ca 50 timer trening per måned (økter med pulsklokke på armen) mest løping, en god del sykling og litt svømming, de fleste økter bar preg av lapskaus, så mål for 2015 er å redusere lapskaustrening og få inn mer kvalitetsstyrt trening. Dette innebærer at til/fra jobb hovedsaklig blir med sykkel - 2x10km løp gjørt meg for sliten til å ta flere økter kvelden samme dag.
Treningsopplegget for våren (frem til påske sånn cirka) blir noe slikt:
Mandag: motbakkeløp (intervaller, langløp) eller rulleøkt med styrketråkk (1t rolig + 6x8 min styrketråkk) Tirsdag: rolig langløp, minst en halvmarathon i måneden Onsdag: langintervaller på spinning Torsdag: BTC svøm Fredag: Stoltzen eller løpsintervaller på Skansemyren eller styrketråkk om dette ikke ble gjort på mandagen Lør/Søn: få til en kvalitetsøkt
Har tapt alle lotterier som er å tape, så er ikke påmeldt noe i 2015. Vil delta i det som er av lokale triathlon, men disse er jo kun sprinter med unntak av klubbmesterskapet - mål for 2015 er å bli knallsterk på sykkel, men da må vekt ned - sykkelen er klar!
Et annet mål er jo som de fleste å holde seg skadefri (men ha treningsvondt til stadighet...) og unngå velt på sykkelen (har jo fått ny må vites!).
Håper å få utvidet sykkelruterepertoiret mitt, og trenger en guide til Dale-Hamlagrø-Evanger-Nesheimsfjellet-Dale ruten en fin vårdag.
T.
_________________ Lønn etter forbruk!
|